Karcinom dojke je najčešći karcinom kod žena.

Na sreću većina promena u dojkama koje se detektuju su dobroćudne (benigne) i ne zahtevaju nikakav tretman i brigu.

Šta možemo da učinimo da smanjimo rizik od patoloških promena u dojci?

Ono na šta možemo uticati je da usvojimo zdrave navike, da budemo fizički aktivne,

raznovrsno se hranimo, limitiramo unos alkohola i da hormonsku terapiju ne koristimo “na svoju ruku” ,

već pod kontrolom ginekologa.

Pošto je uzrok promena u dojkama kompleksan i nedovoljno poznat ono što svaka od nas može učiniti za sebe je da

REDOVNO  pregledamo dojke.

Pregled dojki kod lekara jedan put godišnje omogućava da se na vreme detektuju promene u dojci koje su zloćudne

ili promene koje su prekarcinoze (koje se operacijom kompletno odstrane i ne postoji rizik od daljeg širenja po organizmu) .

Kada treba da pregledam dojke?

Savetujemo da pregled dojki vršite jedan put godišnje, idealno je u prvoj polovini ciklusa (od 1. do 14. dana ciklusa).

Ukoliko nemate tegobe dojke treba pregledati pred planiranu trudnoću, i u okviru pripreme

za postupak vantelesne oplodnje.

U tom slučaju savetujemo da prvo pregledate dojke ultrazvukom.

Ukoliko imate tegobe ili je vaša rođaka operisana ili drugim načinom lečena zbog tumora dojke savetujemo

da dojke pregledate ODMAH  i sa vašim lekarom dogovarate naredne kontrolne preglede.

Budimo odgovorne prema sebi, nemojmo čekati tegobe da bi se pregledale.

Budite odgovorni prema svom zdravlju, zakažite pregled u ordinaciji Anđelić –

kod sub. spec. onkologije, specijaliste radiologije, doc. dr Nataše Prvulović Bunović,

eksperta za oblast dijagnostike bolesti dojke.

Zakažite pregled na +381 21 301 06 81, +381 62 787 578 ili ordinacija@drandjelic.rs